Sommerkonsert Goyish 07.06.18

INNGANG:
Museumsbillett (50,-)

PÅMELDING:
Jødisk Museum i Oslo og museets venneforening inviterer til sommerkonsert med Goyish! Goyish er en nystartet klezmer/balkan-trio som består av tre musikere med bred bakgrunn fra klassisk, opera, jazz og folkemusikk. Trioen har funnet en felles interesse for østeuropeisk folkemusikk og utvikler denne interessen med en nordisk «touch».

Trioen består av bratsjist Hanne Søbye, Almir Meskovic på trekkspill og bassist Christo Stangness.

I forkant av konserten vil museets direktør Torill Torp-Holte orientere om oppussingen av museets og den tidligere synagogens fasade. Les mer om bygningens og synagogens historie her.

Om musikerne
Hanne Søbye spiller til daglig i Operaorkesteret i Den Norske Opera & Ballett. Almir Meskovic er en norsk-bosnisk solist og kammermusiker, utdannet ved Norges musikkhøgskole. Christo Stangness er frilans bassist, med erfaring fra en rekke band og prosjekter.

Lett servering.

Velkommen!