Sett fra Skandinavia 13.3.24

Jødisk Museum i Oslo. Calmeyers gate 15b

INNGANG
Museumsbillett (60,-/40,-)

Se her: link til live-strømming
Danske Martin Krasnik, sjefredaktør for Weekendavisen og samfunnsdebattant, besøker Jødisk Museum i Oslo.

Krasniks nyeste bok En smal bro over avgrunnen (2023) gis ut av Dreyer forlag i norsk oversettelse denne våren.

I boken skriver Krasnik om hvordan terrorangrepet mot Israel den 7. oktober 2023 og den påfølgende krigen mot Hamas i Gaza har forårsaket dype traumer for jøder og palestinere, også i Danmark. Han reflekterer over hvordan den eldgamle konflikten også utkjempes i den vestlige offentligheten, ikke minst i Skandinavia. Krasnik er selv etterkommer av innvandrede jøder til Danmark.

Først holder Krasnik et kort foredrag. Deretter samtaler han med Mathilde Fasting fra tankesmien Civita om boken.