Presburger Klezmer Band 02.09.23

Betales i døren

PÅMELDING
pamelding@jodiskmuseumoslo.no  eller tlf. 22 20 84 00

Se brosjyren (digital utgave) for Jødiske Kulturdager 2023 her.

Oppdatering 23. august: arrangementet er fullbooket. Vi ønsker alle som har sendt mail og booket billetter hjertelig velkommen til konserten!

Jødisk Museum i Oslo inviterer til klezmerkonsert i museet, og sparker med det i gang Jødiske kulturdager Oslo 2023!

Det vil bli salg av øl, vin og snacks under arrangementet.

Den slovakiske ambassadøren til Norge, HE Roman Bužek, åpner konserten.

Preßburger Klezmer Band ble stiftet i Bratislava, Slovakia i 1995. Bandet serverer følelsesladet klezmermusikk – tradisjonelle jødiske melodier sunget på jiddisk, slovakisk og engelsk blandes sammen med musikk fra balkan og orientalsk musikk. Musikken suppleres med innslag av slovakisk folkemusikk, ispedd elementer fra både jazz, rock, reggae og latino.

Bandets medlemmer er:
  • Samo Alexander – kontrabass og hovedvokal
  • Miro Lago – klarinett og vokal
  • Andrej Werner – fiolin og vokal
  • Valér Miko – piano
  • Jakub Valicek – perkusjon
  • Snežana Jović-Werner – trekkspill og ledende vokal
  • Marta Potančoková – ledende vokal

Preßburger Klezmer Band har gitt ut fem album. Hør dem på Spotify og på YouTube.
Konserten arrangeres i samarbeid med Jewish Cultural Institute i Bratislava og Det Mosaiske Trossamfund i Oslo. Arrangementet støttes av EØS-midler.