Markering av 26. november 2018

"Etterpå"

Mandag 26. november kl. 18.00-20.00

Jødisk Museum i Oslo inviterer til den årlige markeringen av 26. november. Etter krigens opphør var den jødiske befolkningen i Norge sterkt preget av både et stort kollektivt og individuelle tap. I tillegg til arbeidet med å få tilbake eiendeler, måtte den lille jødiske minoriteten leve videre med at slektninger, venner og bekjente var blitt drept. I samtale med personer som overlevde krigen som barn vil vi gjennom årets markering gå nærmere inn på hvordan den nære fortiden preget livet i årene etter andre verdenskrig.

Trioen Goyish vil spille korte musikkinnslag før og etter samtalen.

Om Goyish
Hanne Søbye spiller til daglig i Operaorkesteret i Den Norske Opera & Ballett. Almir Meskovic er en norsk-bosnisk solist og kammermusiker, utdannet ved Norges musikkhøgskole. Christo Stangness er frilans bassist, med erfaring fra en rekke band og prosjekter.