Da byen ble stille 24.01.18

Onsdag 24. januar kl. 18.00-21.00

Museumsbillett

liv@jodiskmuseumoslo.no / 22 20 84 00
De jødiske familiene i Tromsø var en naturlig del av byens liv fram til andre verdenskrig. Dokumentarfilmen "Da byen ble stille" handler om hvordan denne delen av byens historie har blitt fortrengt. I dokumentarfilmen møter vi regissør Erik Smith-Meyer, som graver fram den nære men ukjente historien om jødene i hjembyen.

Det omfattende prosjektet "Da byen ble stille" består i tillegg til filmen av et digitalt arkiv og en egen webserie som gjennom ni episoder presenterer Tromsø-familiene.

Produsent John Arvid Berger vil etter visningen snakke om filmen og presentere det digitale arkivet og webserien.

Via filmens nettportal kan du lese mer, se webserien og lete i digitalarkivet.

Produksjon: Erik Smith-Meyer (filmregissør), Henrik Broberg (bokforfatter og researcher), Gil Orr Urteger (nettsted og webserie), John Arvid Berger (Produsent), produsert av Jabfilm.