Foredrag: Michael Wex om jiddishe uttrykk

50,-

PÅMELDING
post@jodiskmuseumoslo.no / Tlf. 22 20 84 00
Michael Wex, forfatteren bak populære bøker som Born to kvetch og Just say nu kommer til Jødisk Museum i Oslo!

Foredraget “Don’t knock me a tea kettle! / Hak mir nit keyn tshaynik!” vil ta for seg velkjente og karakteristiske jiddishe uttrykk i samme humoristiske og lærerike stil som hans bestselgende bøker. Gjennom disse uttrykkene vil Wex fortelle om jiddish språk og historie, og om hvorfor jødene utviklet sitt eget språk. Ingen forhåndskunnskaper i jiddish er nødvendig. Foredraget holdes på engelsk.

Foredraget er en del av prosjektet «Yidish far ale», et kultursamarbeid med Bente Kahan Foundation, Wroclaw, finansiert av EØS-midler fra Island, Liechtenstein og Norge, samt polske midler.